Τετάρτη 8 Ιουνίου 2011

ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΦΛΕΓΟΜΕΝΑ F-16 ΠΡΟΣΓΕΙΩΝΟΥΝ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΟΙ ΠΙΛΟΤΟΙ ΜΑΣ. ΠΑΡΑΛΙΓΟ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΣΤΗΝ 340Μ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ




Πυρκαγιά και ακολούθως έκρηξη είχαμε πριν από λίγη ώρα σε κινητήρα F-100-PW-229 αεροσκάφους F-16 Block 52+ της 340Μ που επιχειρούσε από το αεροδρόμιο της Σούδας. Η φωτιά ξέσπασε την ώρα που το αεροσκάφος απογειωνόταν (09:18 to πρωί) και ο χειριστής του αντιλαμβανόμενος την κατάσταση και ειδοποιημένος τόσο από το πύργο Ελέγχου του αεροδρομίου όσο και από τα ενδείξεις μέσα στο πιλοτήριο έστρεψε άμεσα το αεροσκάφος για προσγείωση πίσω στο αεροδρόμιο.

Όλα πήγαν καλά και το αεροσκάφος προσγειώθηκε ομαλώς. Δεν έχει γίνει γνωστό η ζημιά που έχει υποστεί το αεροσκάφος και αν η φωτιά επεκτάθηκε και σε άλλα υποσυστήματα πριν κατασβεστεί.


Ακολούθησε μικρή έκρηξη στον κινητήρα, ενώ τουλάχιστον τέσσερα κομμάτια (blades) από το ακροφύσιο αποκολλήθηκαν! Ο χειριστής του F-16 διατήρησε την ψυχραιμία του και ακολούθησε τις προβλεπόμενες διαδικασίες. Πέταξε πάνω από μη κατοικημένες περιοχές και όταν βρέθηκε πάνω από τη θάλασσα απέρριψε τις εξωτερικές δεξαμενές καυσίμων στο νερό. Την μία δεξαμενή ήδη την βρήκαν.


Δύο λεπτά μετά το F-16 προσγειώθηκε φλεγόμενο στο αεροδρόμιο της 155 Πτέρυγας Μάχης.


-----------------------------

Με ψυχραιμία  και χειριστική δεινότητα για σεμινάριο που θα ζήλευαν πολλοί αντέδρασε ο χειριστής του αεροσκάφους F-16 της 340Μ που έπιασε φωτιά κατά την απογείωση, δείχνοντας για άλλη μια φορά το άριστο επίπεδο των χειριστών της ΠΑ.
 
Με ψυχραιμία για σεμινάριο και χειριστική δεινότητα που θα ζήλευαν πολλοί αντέδρασε ο χειριστής του αεροσκάφους F-16 της 340Μ που έπιασε φωτιά κατά την απογείωση, δείχνοντας για άλλη μια φορά το άριστο επίπεδο των χειριστών της ΠΑ.

Το αεροσκάφος ήταν πλήρες φορτίου με εσωτερικό καύσιμο 100% συν δύο εξωτερικές δεξαμενές καυσίμου των 600USG και με οπλικό φορτίο. Την πιο κρίσιμη στιγμή της απογείωσης, εκεί που ο κινητήρας δουλεύει στο 104% και που ο ριναίος τροχός αφήνει το έδαφος (rotation) ο χείριστης του F-16 διαπιστώνει ελαφρώς μειωμένη ώση από τον κινητήρα.


Η μείωση αυτή γίνεται εντονότερη στη συνέχεια και ακολούθως ακούγεται μια έκρηξη στο πίσω μέρος δημιουργώντας μια οπή επάνω και δεξιά στην άτρακτο –λίγο πριν το ακροφύσιο- ενώ ταυτόχρονα τέσσερα πτερύγια που συγκροτούν το ακροφύσιο αποκολλούνται. Το αεροσκάφος παίρνει ελαφρά κλίση προς τα αριστερά βρισκόμενο ήδη στον αέρα.


Το σύστημα προσγείωσης έχει μαζευτεί, αλλά οι αποφάσεις είναι κρίσιμες. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση ο πιλότος θα έπρεπε να πραγματοποιήσει απόρριψη των εξωτερικών δεξαμενών καυσίμου, αλλά δεν το έκανε, καθώς από κάτω του βρίσκονταν κατοικημένες περιοχές. Δύο γεμάτες δεξαμενές καυσίμου των 600USG (2271 λιτρα!) γεμάτες καύσιμο μόνο καταστροφή θα μπορούσαν να προκαλέσουν.


Ο πιλότος της 340Μ φέροντας το αεροσκάφος σε πολύ ελαφριά άνοδο για να μην επιβαρύνει τον κινητήρα, το έφερε πάνω από τη θάλασσα όπου έκανε απόρριψη των δεξαμενών.. Στη συνέχεια έστρεψε ξανά προς το αεροδρόμιο, με τον κίνδυνο ο κινητήρας να παρουσιάσει ολική αστοχία, αφού ήδη λειτουργούσε με σοβαρή βλάβη, κατάφερε να το φέρει υποδειγματικά σε ταχεία κάθοδο και να προσγειωθεί ασφαλώς. Η όλη διαδικασία δεν κράτησε πάνω από δύο λεπτά.


Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου