Eπιθετικό ελικόπτερο AH-64DAH Longbow Apache ανεφλέγη εν πτήσει στα Μέγαρα κοντά στο 2ο ΤΕΕΠ. Οι πιλότοι αναφέρεται ότι είναι καλά. To ελικόπτερο εκτελούσε νυκτερινή εκπαιδευτική πτήση. Οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν ότι ανεφλέγη ένας από τους κινητήρες του ενώ βρισκόταν στον αέρα. Οι πιλότοι κατάφεραν να το προσγειώσουν και να απομακρυνθούν πριν τυλιχτεί ολόκληρο στις φλόγες και καεί ολοσχερώς, περί τις 22.44.Το ελικόπτερο πιλοτάριζε ο διοικητής αντισυνταγματάρχης Χρήστος Μπουγάζης του 2ου ΤΕΕΠ με συγκυβερνήτη τον ανθυπασπιστή Ιωάννη Δόση. Ο ένας κινητήρας έκανε “κράτει” μετά την ανάφλεξή του και προσγειώθηκανε με τον δεύτερο.Η προσγείωση έγινε 3 χλμ. ανατολικά των Μεγάρων στους πρόποδες του όρους Πατέρα. Το ελικόπτερο έχει καεί τουλάχιστον κατά το ήμισυ.Eίναι το δεύτερο ατύχημα της έκδοσης DHA μέσα σε ένα χρόνο οπότε και έχουν παραληφθεί επίσημα τα 12 ελικόπτερα του τύπου, αλλά το πρώτο που γίνεται στην έκδοση με το ραντάρ Longbow, Όπως το εικονιζόμενο στην φωτό. Στις 31 Ιουλίου 2010 κατέπεσε ένα ακόμα ΑΗ-64DAH Αpache, αλλά της έκδοσης χωρίς το Longbow, παρασύροντας στο θάνατο τους δύο πιλότους του. Το Νοέμβριο του 2008 χάθηκε πάλι με το πλήρωμά του το πρώτο AH-64A Αpache σε νυχτερινή άσκηση.Το ευτύχημα είναι ότι σώθηκαν οι δύο πιλότοι. Το ατύχημα είναι ότι χάθηκε ένα σπάνιο όπλο: Μόνο τέσσερα Longbow Apache διαθέταμε, τώρα έμειναν τρία…Αν και είναι εξαιρετικά πρόωρο, εν τούτοις σημειώνουμε ότι η Αεροπορία Στρατού έχει “ερημώσει” από μηχανικούς λόγω αποχωρήσεων μετά τις μειώσεις μισθών και επιδομάτων.Από το ΓΕΣ αναφέρεται ότι “Το ελικόπτερο καλύπτεται από την συμβατική εγγύηση”!Επιτροπή εμπειρογνωμόνων που μεταβαίνει στην περιοχή του περιστατικού, θα διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος.Και η ανακοίνωση του ΓΕΣ μιάμιση ώρα περίπου μετά την δημοσιοποίηση του θέματος από το defencenet.gr. Λίγο μπερδεμένη, αλλά μάλλον ξύπνησαν … απότομα. Πάντως για τα δεδομένα των Επιτελείων, καλά τα πήγαν:“Από το Γενικό Επιτελείο Στρατού ανακοινώνεται ότι, την Δευτέρα 02 Μαΐου 2011 και ώρα την 22:45 Ελικόπτερο τύπου APACHE AH – 64 D, κατά την διάρκεια προγραμματισμένης νυκτερινής πτήσης, υπέστη μηχανική βλάβη ανατολικά της περιοχής των Μεγάρων. Κατά την εκτίμηση του πιλότου, στο Ελικόπτερο προκλήθηκε πυρκαγιά. Οι χειριστές του ελικοπτέρου το προσγείωσαν και το εγκατέλειψαν με ασφάλεια. Διεξάγονται όλες οι προβλεπόμενες – ενδεδειγμένες από την νομοθεσία έρευνες”.Θα επιμείνουμε στην απώλεια του Longbow γιατί είναι δυσαναπλήρωτη: Tο radar πολλαπλών ρόλων τύπου “Longbow” είναι μιλιμετρικού κύματος (MMW), λειτουργεί στη συχνότητα 35 GHz και είναι τοποθετημένο στην κεφαλή του κυρίου στροφείου, μαζί με ένα ιντερφερόμετρο (Interferometer) εντοπισμού – ανάλυσης συχνοτήτων RADAR (RFI). Θεωρείται μέρος του συστήματος αισθητήρων εντοπισμού και εγκλωβισμού στόχων μαζί με τα οπτικά συστήματα του ελικοπτέρου (TV, FLIR, I2) και μπορεί να τοποθετηθεί στα ελικόπτερα ανά πάσα στιγμή εφόσον υπάρχει έτοιμη, η απαραίτητη υποδομή (Provisions). Οι κυριότερες νέες δυνατότητες που παρέχει είναι:-Έρευνα και εντοπισμός κινούμενων και ακίνητων στόχων εδάφους και αέρος-Mεταβίβαση των στοιχείων των στόχων στα οπτικά συστήματα του E/Π-Aνεύρεση και εντοπισμός στόχων που λειτουργούν με RADAR (π.χ. A/A όπλα) μέσω του ιντερφερόμετρου-Eντοπισμός και απεικόνιση της διαμόρφωσης του εδάφουςTα παραπάνω στοιχεία στοχοποίησης χρησιμοποιούνται από όλα τα οπλικά συστήματα του ελικοπτέρου, δηλαδή τους αντιαρματικούς πυραύλους HELLFIRE, τις ρουκέτες 70 χιλ. και το πυροβόλο των 30 χιλ. Επιπλέον συνεργάζεται με το νέο τύπο “fire & forget” του πυραύλου HELLFIRE AGM 114L/RF, ο οποίος λειτουργεί με δικό του ενεργό ραντάρ, που έχει τρεις μεθόδους λειτουργίας:-Στοχοποίηση εδάφους: έρευνα, εντοπισμό, αναγνώριση, κλασικοποίηση και προτεραιοποίηση μέχρι 128 στόχων όπως οχημάτων, T.O.M.Π., αρμάτων, A/A όπλων χαμηλά ιπτάμενων A/Φ και E/Π. Aπό τους στόχους αυτούς, με βάση τον προγραμματισμό που έχει γίνει, εμφανίζει μέχρι 16 από αυτούς ανάλογα με την απειλή και σε απόσταση μέχρι 6 km για σταθερούς στόχους και μέχρι 8 km για κινούμενους. H κάλυψη του χώρου γίνεται από +3 μοίρες έως -10 μοίρες καθ’ ύψος και από +/- 15 μοίρες έως +/- 90 μοίρες κατ’ αζιμούθιο-Στοχοποίηση αέρος: λειτουργεί όπως παραπάνω σε απόσταση μέχρι 8 km και από 30 μοίρες έως 360 μοίρες κατ’ αζιμούθιο και από 0 μοίρες έως +6 μοίρες καθ’ ύψος-Εδαφική απεικόνιση: παρέχει στοιχεία για τη διαμόρφωση του εδάφους μέχρι την απόσταση των 2,5 km, τα οποία είναι δυνατόν να απεικονίζονται ως επικάλυψη στην εικόνα των οπτικών αισθητήρων, καθώς και με άλλους τρόπους ώστε να παρέχεται προειδοποίηση αποφυγής εμποδίων και να επιβοηθείται το έργο του χειριστή ενισχύοντας παράλληλα την ασφάλεια των πτήσεων τη νύχτα και με δυσμενείς καιρικές συνθήκες.Πηγη defencenet.gr |
Δευτέρα 2 Μαΐου 2011
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Κάηκε εν πτήσει ΑΗ-64DΗΑ Longbow – Σώο το πλήρωμα
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου